Case: K-Citymarket Raksila

K-Citymarket Raksila

K-Citymarket Raksila on yksi Oulun tunnetuimmista ja perinteikkäimmistä kaupoista, jolla on vahva rooli kaupunkilaisten arjessa. Se on palvellut oululaisia jo vuosikymmenten ajan, tarjoten luotettavan ja monipuolisen ostospaikan sukupolvesta toiseen.

Lyhytvideot

Mediataitaja toteutti K-Citymarket Raksilalle kaksi lyhytvideota sosiaalisen median alustoille – Facebookiin, Instagramiin ja TikTokiin. Videotuotanto sisälsi koko prosessin ideoinnista julkaisuun: suunnittelimme sisällöt ajankohtaisten teemojen pohjalta, laadimme käsikirjoitukset, toteutimme kuvaukset ja huolehdimme videoiden editoinnista sekä julkaisemisesta oikeaan aikaan oikeille kohderyhmille.

Tavoitteena oli lisätä K-Citymarket Raksilan näkyvyyttä, vahvistaa brändin tunnettuutta sekä saada aikaan reaktioita ja sitoutumista sosiaalisessa mediassa.

@kcmraksilaoulu Hyvää pääsiäistä toivottaa koko Raksilan väki!💛🌷🐥 #kcm #raksilancittari #cittarihoitaa #oulu ♬ original sound - KCMRAKSILA
@kcmraksilaoulu Legenda vai ei? Oletko jo maistanut Raksilan makaroonilaatikkoa, kerro kommenteissa😋 #kcm #raksilancittari #cittarihoitaa #oulu ♬ original sound - KCMRAKSILA

Mediataitajan rooli

Näkyvyys

Kampanja oli selkeästi onnistunut: lyhytvideot saavuttivat yhteensä 88 000 katselukertaa ja 1 325 tykkäystä, mikä ylitti odotukset niin näkyvyyden kuin sitoutumisen osalta. Sisällöt herättivät huomiota, keräsivät positiivista palautetta ja vahvistivat K-Citymarket Raksilan brändiä sosiaalisessa mediassa. Erityisesti TikTokissa videoiden kepeä ja helposti lähestyttävä tyyli puhutteli nuorempaa kohderyhmää, kun taas Facebookin ja Instagramin puolella tavoitettiin laajasti alueen vakioasiakkaita. Kampanja osoitti, että huolellisesti suunniteltu, kohderyhmälle räätälöity videotuotanto voi tuoda mitattavaa hyötyä jo lyhyessä ajassa.

Tuloksista kävi myös ilmi, että Facebookissa videoihin osallistuttiin yllättävän hyvin, vaikka sitä pidetään enemmän vanhemmille suunnattuna alustana, jossa reagointi on yleensä vähäisempää kuin Instagramissa ja TikTokissa.

Lyhytvideot saavuttivat laajan yleisön, lisäsivät sitoutumista ja vahvistivat brändin tunnettuutta tehokkaasti.

Yhteenveto

Mediataitaja toteutti K-Citymarket Raksilalle kahden videon kampanjan, joka saavutti erinomaiset tulokset. Vastuumme kattoi koko prosessin alusta loppuun: suunnittelimme videot huolellisesti ideoinnista käsikirjoitukseen, toteutimme kuvaukset ja editoinnin. Olemme erityisen ylpeitä lopputuloksesta, sillä videot onnistuivat paitsi herättämään yleisön huomion myös vahvistamaan K-Citymarket Raksilan brändiä ja sitouttamaan laajan asiakaskunnan.

Etsitkö digitoimisto kumppania?

Ota yhteyttä ja katsotaan, miten voimme olla avuksi.