
Case: K-Citymarket Raksila
K-Citymarket Raksila
- Lyhytvideot
- Instagram reels
- Tiktok
- Sosiaalinen media
- Sisällöntuotanto
K-Citymarket Raksila on yksi Oulun tunnetuimmista ja perinteikkäimmistä kaupoista, jolla on vahva rooli kaupunkilaisten arjessa. Se on palvellut oululaisia jo vuosikymmenten ajan, tarjoten luotettavan ja monipuolisen ostospaikan sukupolvesta toiseen.
Lyhytvideot
Mediataitaja toteutti K-Citymarket Raksilalle kaksi lyhytvideota sosiaalisen median alustoille – Facebookiin, Instagramiin ja TikTokiin. Videotuotanto sisälsi koko prosessin ideoinnista julkaisuun: suunnittelimme sisällöt ajankohtaisten teemojen pohjalta, laadimme käsikirjoitukset, toteutimme kuvaukset ja huolehdimme videoiden editoinnista sekä julkaisemisesta oikeaan aikaan oikeille kohderyhmille.
Tavoitteena oli lisätä K-Citymarket Raksilan näkyvyyttä, vahvistaa brändin tunnettuutta sekä saada aikaan reaktioita ja sitoutumista sosiaalisessa mediassa.
@kcmraksilaoulu Hyvää pääsiäistä toivottaa koko Raksilan väki!💛🌷🐥 #kcm #raksilancittari #cittarihoitaa #oulu ♬ original sound - KCMRAKSILA
@kcmraksilaoulu Legenda vai ei? Oletko jo maistanut Raksilan makaroonilaatikkoa, kerro kommenteissa😋 #kcm #raksilancittari #cittarihoitaa #oulu ♬ original sound - KCMRAKSILA
Mediataitajan rooli
- Lyhytvideot
- Instagram reels
- Tiktok
- Sosiaalinen media
- Sisällöntuotanto

Näkyvyys
-
88 Tuhatta
Katselukertoja
-
1 325kpl
Tykkäyksiä
Kampanja oli selkeästi onnistunut: lyhytvideot saavuttivat yhteensä 88 000 katselukertaa ja 1 325 tykkäystä, mikä ylitti odotukset niin näkyvyyden kuin sitoutumisen osalta. Sisällöt herättivät huomiota, keräsivät positiivista palautetta ja vahvistivat K-Citymarket Raksilan brändiä sosiaalisessa mediassa. Erityisesti TikTokissa videoiden kepeä ja helposti lähestyttävä tyyli puhutteli nuorempaa kohderyhmää, kun taas Facebookin ja Instagramin puolella tavoitettiin laajasti alueen vakioasiakkaita. Kampanja osoitti, että huolellisesti suunniteltu, kohderyhmälle räätälöity videotuotanto voi tuoda mitattavaa hyötyä jo lyhyessä ajassa.
Tuloksista kävi myös ilmi, että Facebookissa videoihin osallistuttiin yllättävän hyvin, vaikka sitä pidetään enemmän vanhemmille suunnattuna alustana, jossa reagointi on yleensä vähäisempää kuin Instagramissa ja TikTokissa.
Lyhytvideot saavuttivat laajan yleisön, lisäsivät sitoutumista ja vahvistivat brändin tunnettuutta tehokkaasti.